Euroturs LOGO

Zašto putovati preko turističkih agencija, a ne preko društvenih mreža?

Kategorija: Putovanja
Datum objave: 18.12.2024.
Vreme čitanja: 7 min
Autor: Snežana

ZAŠTO PUTOVATI PREKO TURISTIČKIH AGENCIJA, A NE PREKO DRUŠTVENIH MREŽA?

U današnje vreme društvene mreže postale su sastvani deo naših života i možemo slobodno reći, nasušne potrebe. Sve više ljudi koristi upravo društvene mreže kao osnovni izvor informisanja za odabir neke buduće destinacije, koju žele da posete. Zahvaljujući Instagram-u i Facebook-u ljudi otkrivaju veliki broj turističkih destinacija, za koje do pojave ovih socijalnih mreža nisu nikada čuli. Naravno, ovim načinom prezentacije, određena mesta stiču veliku popularnost i nalaze svoje mesto na turističkoj mapi sveta. Primetan je i sve više u porastu broj Facebook grupa (Grčka za turiste, Live from Greece, Turska – info letovanje official, pronadji društvo za putovanje…) na kojima korisnici istih razmenjuju iskustva, savete, preporuke, fotografije, i sl. Mnogi pronalaze i inspiraciju za neka nova putovanja. Instagram doprinosi popularizaciji određenog mesta dodavanjem heštegova (eng. hashtags), kojima se povećava tzv. vidljivost destinacije. Pored ovih, možemo reći najdominantnijih mreža, tu su svakako i Twitter, YouTube, Airbnb, Snapchat, TripAdvisor i brojni travel blogovi. Postoji još čitav niz pozitivnih efekata, koji doprinose razvoju turizma i koji se ne dovode u pitanje. Sama činjenica da na nekom egzotičnom mestu možete biti samo uz pomoć jednog klika, dovoljno govori o značaju širenja ovog fenomena.

Cilj ovog teksta nije da ospori bilo koju od navedenih činjenica, jer je sve više ljudi u svetu digitalno pismeno i u budućnosti možemo očekivati samo ekspanziju ovakvog odabira željene destinacije. Ovim putem samo želimo da skrenemo pažnju na određeni broj problema, koji mogu da nastanu, ako se ljudi odluče da svoje putovanje i realizaciju prepuste „virtuelnom agentu prodaje turističkih aranžmana“.

Pored niza pozitivnih efekata koje su nam donele društvene mreže, ne smemo da zanemarimo činjenicu da svake godine na destine porodica ili individualnih putnika, ne ode na svoje uplaćeno letovanje! Ili im se putovanje pretvori u pakao jer su uplatili smeštaj koji zapravo i ne postoji. Uvek je prisutna određena doza opasnosti kada rezervišete smeštaj ili putovanje putem mreža, a ne direktno u turističkoj agenciji. Najveći problem predstvaljaju zapravo sve brojniji prevaranti, koji putem društvenih mreža nude smeštaj po nerealno niskim cenama, koji pri tom odlično izgleda. Imamo razne primere gde „izvesni ili izvesna“ (ime je naravno lažno) nudi određenu vilu za izdavanje, naravno traže određeni iznos avansa, koji putnik treba da uplati, a kada im novac legne na račun, prevarene turiste blokiraju na društvenim mrežama i posle im se gubi svaki trag. Ima čak i situacija gde prevaranti nude vilu koja zaista postoji u tom mestu, ali kada se gosti pojave na destinaciji, prave gazde ne znaju o čemu se radi jer oni nisu sklopili nikakav dogovor, niti primili novac od putnika. Imamo situacije gde se putnicima daje nepotpuna adresa ili broj telefona na koji vam se niko ne javlja ili je isključen, kada stignete u mesto gde bi trebalo da provedete godišnji odmor.

Prevare na društvenim mrežama funkcionišu po sledećem principu: osoba koji želi da obmane putnike, skida slike recimo nekog apartmana u Grčkoj sa zvaničnog sajta ili sa platforme Booking.com. Nakon toga ih nudi u nekoj od Facebook grupa kao slike svog apartmana, uzima depozit za letovanje od putnika, a nakon toga gasi taj broj telefona, gasi profil na društvenoj mreži i nestaje bez traga. Prevaranti na sve načine pokušavaju da privuku turiste i to najviše dodatnim popustima za uplatu unapred.

Pre nego što dođemo do saveta kako se zaštiti od turističkih prevara, moramo se samo osvrnuti na par činjenica. U današnje vreme broj turističkih agencija, kako u Srbiji, tako i u svetu je mnogobrojan. Međutim, samo mali broj agencija su sigurne, proverene i pre svega prepoznate od strane putnika, kao veoma profesionalne u radu i odnosu sa strankama. Jedna od njih je i agencija Euroturs, koja posluje preko 35 godina na tržištu, možemo slobodno reći da je to 35 godina tradicije i poverenja. Najvažnija referenca, kome ćete poveriti svoj novac i organizaciju vašeg putovanja, neka bude podatak da je preko ove agencije putovalo više od 2 miliona putnika, tokom svih ovih godina.

Dakle, odabirom ovakvih agencija, putnik je zaštićen od svih mogućih nelagodnosti i prevara, koje pre i tokom putovanja mogu da ga zadese. Proverene agencije su pravi izbor za odlazak na bilo koju destinaciju, gde oraganizaciju celog puta prepuštate profesionalcima. Time sebi obezbeđujete da sigurno stignete do željenog mesta i da se bezbedno i na vreme vratite svojoj kući. Vaše je samo da se opustite i uživate u odmoru, a za sve ostalo pobrinuće se ljudi koji su za to obučeni. Ovde društvene mreže mogu biti od koristi u smislu iskustava putnika, i dobrih i loših, sa odeđenim agencijama.

Naravno da odabir neke agencije sa kojom ćete putovati bude ona, koja nema negativnih komentara vezanih za prevare i malverzacije, da je putnicima nešto naplaćeno, a nije realizovano i slično. Takođe, kada gledate ponudu proverenih agencija, informacije koje su navedene na sajtu – lokacija smeštaja, udaljenost od plaže i centra, fotografije enterijera i eksterijera i sl. su realno prikazane. Za razliku od ponude na društvenim mrežama, o kojima smo već pisali, gde se nudi nepostojeći smeštaj ili postojeći, ali bez znanja pravih vlasnika. Ovo je jedna od glavnih prednosti putovanja preko agencija, da ćete dobiti ono što ste platili, a ne neku straćaru, kilometar udaljenu od plaže ili još gora opcija da dođete na lokaciju, a taj smeštaj ne postoji, a to sve može da se desi ako putovanje rezervišete putem društvenih mreža.

Ono što je još bitno je činjenica da kada plaćate preko proverene i sigurne agencije, vi kao putnik, imate u svakom momentu osobu koju možete pozvati za bilo koji problem, koji može da se dogodi dok boravite u određenom turističkom odmaralištu. Tu je, na prvom mestu predstavnik agencije na destinaciji, kom se možete obratiti, a potom tu su i radnici u poslovnicama, koje možete kontaktirati putem mail-a ili telefona i koji vam takođe mogu priskočiti u pomoć. Brojni su primeri asistencije vodiča tokom letovanja ili zimovanja ili bilo kog drugog tipa putovanja, a to je ključna razlika u odnosu na aranžman koji platite putem društvenih mreža i gde ste prepušteni sami sebi i svojim mogućnostima za snalaženje u svakoj situaciji. Veliki broj putnika i dalje ne poseduje takvu vrstu spretnosti i dosetljivosti u kriznim situacijama. Agencije sa dugom tradicijom poslovanja nude vam pre svega bezbedno, a potom i kvalitetno putovanje jer one rade organizaciju umesto vas. Naravno, svaka agencija će ovu uslugu i naplatiti (to što vi putujete bezbrižno, rasterećeni) i zato je ovakav odabir putovanja skuplji za krajnjeg korisnika, ali sigurnost vašeg uloženog novca i opuštenost prilikom putovanja u tom slučaju, nemaju cenu.

Stranica ili profil na Facebook-u se mogu napraviti za par minuta i još brže se mogu ugasiti – jednim klikom. Imajte to uvek na umu pre nego se odlučite za ovakav odbair vašeg odmora. Sa druge strane imate agencije koje postoje više decenija i milione zadovoljnih putnika. Nemojte da vas zavedu povoljne ili možemo reći i nerealne cene smeštaja. Ti ljudi nemaju nikakav rizik i lako nestaju bez traga. Zar nije sigurnije da vam agent prodaje u poslovnici objasni detaljno svaku stavku aranžmana i konačnu cenu, na koju pristajete ili ne i tek ako vam ponuda odgovara, potpisujete ugovor i uplaćujete novac?

Nadamo se da smo ovim tekstom uspeli da odbranimo čast turističkih agencija (jer u poslednje vreme postoje i negativni primeri poslovanja) koje su uspele da se izbore sa brojnim izazovima i uspele da ostanu na tržištu neokaljanog obraza. Naravno, ako i pored svega navedenog, ipak odlučite da putujete preko društvenih mreža, preko neke Mile ili nekog Petra sa Facebook-a, tražite da vam slika stranu ugovora o kupovini nekretnine, na kojoj se vidi da ugovor zaista postoji i da se ime i prezime poklapaju sa osobom, koja vam izdaje smeštaj. Ako ta osoba nema svoj sajt, ne nalazi se na platformama za rezervacije ili odbije da vam pošalje slikan ugovor, jednostavno nemojte imati nikakvog posla sa njim ili njom.

Zar nije jednostavnije doći u agenciju u koju imate poverenja godinama, koja ima licencu Ministarstva turizma (počinje slovima OTP – organizator turističkih putovanja i potom ima niz cifara i važi tri godine), Opšte uslove putovanja, Garanciju putovanja, koja se obnavlja svake godine i može biti polisa osiguranja ili bankarska garancija. Ova garancija je vrlo važna jer ako bi agencija iz bilo kog razloga prestala da radi, putnici imaju mogućnost da se naplate preko osiguranja ili banaka. Takvu sigurnost nemaju putnici koji uplaćuju putovanje preko društvenih mreža.

Najbolji način da se zaštitite od prevare je da putujete preko pouzdane turističke agencije, koja iza sebe ima višegodišnje poslovanje i dobre recenzije bivših putnika. Čekamo vas u nekoj od naših poslovnica u Nišu, Novom Sadu, Vranju i Beogradu, a na vama je samo da nam bar jednom ukažete poverenje. Mi ćemo se potruditi da ga u potpunosti opravdamo.Vaš Euroturs.

Kontakt

Prijava za newsletter

Prijavite se na našu newsletter listu

Kontakt

Nikolaja Krasnova 2, Vračar

011/3285 001, 3285 002

[email protected]
Radno vreme:
Pon-Pet 08:00-20:00 Subota 08:00-15:00 Nedelja ne radimo
Vase Pelagića 11

021/38 25 025, 38 25 026

[email protected]
Radno vreme:
Pon-Pet 08:00-20:00 Subota 08:00-15:00 Nedelja ne radimo
Cara Dušana 94

018/248 264, 249 255

[email protected]
Radno vreme:
Pon-Pet 08:00-20:00 Subota 08:00-15:00 Nedelja ne radimo
Kneza Miloša 20

017/40 58 98, 40 58 99

[email protected]
Radno vreme:
Pon-Pet 08:00-20:00 Subota 08:00-15:00 Nedelja ne radimo

Pratite nas