EGIPAT – DOMOVINA FARAONA

Vreme čitanja: 7 min
Autor: Katarina

EGIPAT – DOMOVINA FARAONA

Zemlja faraona i piramida, bogate istorije i zanimljive mitologije, zemlja nekadašnje velike civilizacije i domovina poslednjeg egipatskog faraona – prelepe Kleopatre.

Afrička republika Egipat je smeštena u severoistočnom delu Afrike. Ima izlaz na Sredozemno i Crveno more a glavni grad je Kairo.

Egipat je zemlja koja obiluje pustinjama i piramidama.

Nalazi se u subtropskom području, a zastupljena su suva i vruća leta kao i tople i blage zime.

Službeni jezik je arapski, ali se stanovnici Egipta mogu pohvaliti i dobrim znanjem engleskog.

Turizam je rasprostranjena grana u Egiptu a najposećenije destinacije su Kairo, Aleksandrija, Giza i Luksor, dok su od letovališta najpoznatiji Hurgada i Šarm el Šeik, a tokom zimske sezone mnogi turisti se odlučuju za krstarenje Nilom.

HURGADA

Put započinjemo sa aerodroma Nikola Tesla koji traje 3 sata do letovališta Hurgada.

Sve do 20. veka ovo je bilo malo ribarsko mesto koje je nakon izgradnje prvog hotela počelo sa turističkim razvojem. Na aerodromu nas čekaju lokalni predstavnici partnerske agencije koji imaju dobro znanje srpskog jezika. Na aerodromu u Hurgadi je obavezno uzeti vizu koja košta oko 25 dolara po pasošu.

Lokalni predstavnici su nas razvrstali po busevima i zaputili smo se ka hotelima.

Kroz prozor mogli smo videti kako se sitan zlatkast pesak vijori na vrućem vetru.

Napokon smo i stigli u hotel Continental Hurghada 5* koji je, biću skromna, izgledao kao palata.

Nakon čekiranja na recepciji hotela otišli smo na ručak. U pitanju je švedski sto a hrana je raznovrsna: od ćevapa, makarona, raznih vrsta riba i salata, do mešavine različitih vrsta sireva i egipatskih slatkiša.

Egipat, Hurgada, letovanje

Odmah posle ručka zaputili smo se u naše sobe kako bismo se raspakovali i spremili za plažu.

Malo je reći da su sobe bile savršene, sa komotnim dušecima i širokim krevetima, uredne i prostrane. Brzinom svetlosti smo se spremili i otišli na plažu. More je neverovatno mirno i bez talasa i ulazak u vodu je postepen. More je za nijansu toplije u odnosu na Jonsko i Egejsko na koje smo navikli. S tim da smo bili u avgustu u Hurgadi, moram priznati da su temperature prelazile i po 40 stepeni dnevno. Ali ono što je olakšalo stvar jeste suva klima i vrući vetrovi koji svakodnevno duvaju, te je moja preporuka svima koji imaju probleme sa respiratornim organima da posete ovo podnevlje.

ANIMACIJE

Čim smo stigliu na plažu oko nas se sjatilo nekoliko turističkih animatora zaposlenih u hotelu koji su nam poželeli dobrodošlicu i dali informacije o samom mestu. Predočili su nam dnevne aktivnosti kojima možemo prisustvovati kao što su aqua gym, belly dance, odbojka na pesku, igranje pikada, aerobik u vodi, jutarnja gimnastika i slično. Kako smo tek stigli želeli smo da uživamo u čarima mora i plaže ali smo obećali da ćemo im se sutradan pridružiti. Ispred hotela nalazi se jedan veliki bazen kao i jedan manji za decu. U većem bazenu nalazi se bar gde se možete poslužiti pićem, a posebno su me impresionirale barske stolice u samom bazenu.

Moram priznati da su Egipćani bili zapanjujuće druželjubivi i prijatni. Jedina mana je što sunce zalazi već oko 18h pa smo u to vreme već odlazili u sobe. Svakako nas to nije sprečavalo da ujutru ranije ustanemo i provedemo ceo dan na plaži i bazenu.

Nakon večere su svakog dana imali drugačiji program u kafiću Captains bar u samom hotelu.

Jedno veče je bilo posvećeno trbušnom plesu gde je trbušna plesačica imala svoj nastup, a nakon toga je pozivala goste iz publike da joj se pridruže.

Egipat, Hurgada, letovanje

Sledeće večeri su imali brazilsko veče sa tradicionalnim brazilskim plesom i profesionalnim plesačima, zatim uživo muziku, a jedno veče je čak bilo posvećeno i srpskim turistima uz srpsku muziku i igranje narodnih kola.

Jedno jutro poželevši da popijem kafu na terasi sa predivnim pogledom na more, nisam mogla a da ne zapazim da vetar samo što nije oduvao peškire sa terase. Pomislih da li je moguće da je toliko hladno nakon onoliko toplog dana. Pažljivo sam izašla na terasu i dobila šamar vrućeg vetra koji je silno duvao. Ah da, Afrika. Uživala sam u predivnom pogledu na mirno more pre odlaska na doručak.

Nakon doručka trčećim korakom sam odjurila u pravcu bazena gde nas je čekao, sad već moj dobar prijatelj Ahmed (poznatiji kao Fox). Uz smešak nam je rekao da se pridružimo grupi u bazenu na aqua gymu. Vežbali smo, skakali, prskali se uz muziku. Zabavljali smo se. Tog dana sam probala sve animacije od kojih mi je omiljen bio trbušni ples. Trajao je čas svega 15 minuta gde smo uz orijentalnu muziku sa instruktorkom učili početne korake. Poslednja animacija tog dana bila je odbojka na pesku. Da biste igrali odbojku na pesku morate imati čarape i patike ili jednostavno biti bosi. Mnogi su imali patike jer je pesak isuviše vreo, ali ja sam rešila da rizikujem i igrala bosa.

Sve u svemu koju god animaciju da izaberete, očekuje vas odlična zabava.

ZANIMLJIVOSTI U OKVIRU HOTELA

Pored izleta koje lokalna agencija i predstavnik imaju da ponude, možete izabrati neku od aktivnosti u sklopu hotela.

Imate mogućnost ronjenja, razgledanje podvodnog sveta u podmornici koja se ne udaljava previše od obale, snorkeling

Nama je najzanimljivija aktivnost bila – snorkeling.

Dakle šta je snorkeling?

Egipat, Hurgada, letovanje, Paradise island, snorkeling

Površinsko ronjenje koje je u Egiptu posebno interesantno zbog bogatog podvodnog sveta a i dostupno je slabijim plivačima.

Prvo smo se gliserom odvezli do određene tačke u moru (ne previše udaljene od hotela), oni koji su slabiji plivači su dobili pomoćne prsluke kako bi se lakše održavali na površini vode, dok su ostali oduševljeno skakali u vodu i zaranjali skupljajući školjke.

Prvi utisak je bio zastrašujuć, anksioznost, strah, a pitanja su ona glavna – koliko je duboko i ima li ajkula?

Ne, u ovom delu ih nema. Mali savet je da uvek idete sa iskusnim roniocem koji dobro poznaje ove dubine.

Nakon dva minuta ronjenja strah je počeo da odlazi a pojavio se talas euforije. Pa ja ronim!

Ali ne samo da ronim, nego mi u susret idu ribice koji pokušavam bezuspešno da uhvatim. Sva ona napetost sa početka me napušta. Nakon kratkog zadržavanja na tom mestu vraćamo se u naš hotel kako bismo nastavili odmor na mirnoj plaži.

Kako su u ponudi hotela bili La carte restorani koje smo imali mogućnost da iskoristimo jednom u toku našeg boravka, odlučili smo da jedan od njih posetimo baš danas.

U ponudi su bili italijanska, sirijska i tradicionalna egipatska kuhinja.

Naravno otišli smo u tradicionalnu egipatsku kuhinju gde su nas poslužili sa više vrsta riba i egipatskim vinom.

Najslađe je ostalo za kraj a to je egipatski kolač koji je prosto savršen i čiji recept nažalost nisam zapamtila.

PARADISE ISLAND

Pored mnogobrojnih izleta koji su nam bili ponuđeni, a isuviše malo vremena u Egiptu (7 dana), odlučili smo se za obilazak Rajskog ostrva. U ranim prepodnevnim časovima smo se zaputili ka luci gde smo se ukrcali na brodić koji prima do 100 ljudi. Dobili smo opremu za ronjenje, a sa nama su išli profesionalni ronilac kao i lokalni predstavnik.

Kada smo stigli do određene tačke u moru, po instrukciji vođe (profesionalnog ronioca) stavili smo maske za ronjenje i peraja i skočili u vodu.

Da, opet ta anksioznost, ipak su ovo malo veće dubine. Ali sve to prođe kada shvatite da ste u većoj grupi i da je sa vama neko ko je u ovim vodama od malih nogu.

Ono što vidite prilikom ronjenja je nestvarno, poput onih emisija na internacionalnim kanalima gde prikazuju podvodni svet. Videćete razne vrste riba koje idu ka vama, doslovno plivaćete sa njima.

Egipat, Hurgada, letovanje, Paradise island, snorkeling

Među mnogim vrstama riba u susret nam je išla i riba klovn ili kako nam je poznata pod imenom Nemo iz popularnog dečijeg crtanog filma. Plivaćete iznad korala koji su obojeni svim mogućim bojama. Garantujem vam da ćete ovde videti sve ono što neke bliže i nama poznatije destinacije ne mogu da pruže.

Nakon ove avanture brodićem odlazimo na Rajsko ostrvo. Ni ne možete da naslutite koliko ga zapravo samo ime opisuje.

Boja mora je neverovatne tirkizne boje i kristalno čista, plićak je dug, a pesak na ostrvu će vas prosto zaslepeti. Prvi utisak je da smo zaista došli u raj. Na ostrvu se nalaze i suncobrani od trske koje smo koristili kako bismo se sklonili od jakog afričkog sunca. U okolini se nalaze pravi egzotični barovi i kafići u kojima se služila kafa i osvežavajuća pića. Nakon ove rajske idile zaputili smo se nazad ka Hurgadi prepuni utisaka.

OKOLINA HURGADE

Mnogi turisti se plaše izlaska iz hotela zbog raznih predrasuda (da će ih neko opljačkati, pratiti, dosađivati da kupe stvari u prodavnicama).

U hotelu smo imali sve što nam je potrebno, pa samim tim nije bilo potrebe napuštati isti. Izdvojili smo jedno veče za šetnju kroz njihove ulice. U hotelu sve se čini kao bajka dok je na ulici malo drugačija situacija. Ovde već možete videti pravi život Egipćana i siromaštvo koje vlada. Uprkos tome nismo doživeli nikakvu neprijatnost, već smo videli i u toj nemaštini dosta nasmejanih lica koja kao da pokazuju koliko su zahvalna što posećujemo baš njihovu zemlju. Naravno da je bilo prodavaca koji bi se cenkali i pokušavali da prodaju bilo šta, ali niko nije bio previše napadan. Nakon par kupljenih magneta i poklona koje nosimo u Srbiju, zaputili smo se nazad ka hotelu na neku novu žurku koju su nam spremali animatori.

LETOVANJE ZA PAMĆENJE

Nakon 7 dana odmora došao je i dan za povratak kući.

Mnogi ljudi posle nekog vremena osete nostalgiju i žele da se vrate nakon odmora, što sa nama nije bio slučaj. Za samo 7 dana upoznali smo mnoge ljude (Srbe i Egipćane) koji su ostavili veliki utisak na nas. Sa nekima smo ostali i dan danas u kontaktu i s vremena na vreme nas upitaju kada planiramo ponovo da dođemo. Ovo je jedno letovanje koje mi je ostalo u najlepšem sećanju i definitivno moj izbor broj 1 za odmor. Toplo preporučujem Hurgadu svima onima koji vole izuzetno topla leta, nove kulture, druženja, a oni koji vole malo svežija leta mogu posetiti Egipat i u jesenjem periodu.

Kontakt

Prijava za newsletter

Prijavite se na našu newsletter listu